مطالب برگزیده

تبلیغات در رسانه های اجتماعی

هر پیام تبلیغاتی برای انتشار نیاز به رسانه دارد. تلویزیون، رادیو، نشریات و بیلبوردها برخی از رسانه‌های شناخته شده و پر استفاده هستند. مدتی است به دنبال توسعه شبكه‌های مجازی و گسترش رسانه‌های ارتباطی آنلاین، گروهی دیگر از رسانه‌ها وارد عرصه ارتباطات شده‌اند. این رسانه‌ها كه تحت عنوان رسانه‌های اجتماعی مطرح هستند، قادرند مزایای به مراتب بیشتری را در اختیار تبلیغ دهندگان قرار دهند.

یكی از مهمترین ویژگی‌های رسانه‌های اجتماعی امكان مشاركت كابران در تولید محتواست. بر این اساس در رسانه‌های اجتماعی، برخلاف رسانه‌های سنتی بخش زیادی از تولید محتوا، توسط خود كاربران صورت می‌گیرد. وبلاگها، ویكی‌ها، پادكستها، فروم‌ها و ... برخی از مصادیق رسانه‌های اجتماعی هستند.

اكنون وسعت و سرعت عمل رسانه های اجتماعی در برقراری ارتباطات تعاملی، مورد توجه سازمانها و شركتهای تجاری قرار گرفته است. این سازمانها در تلاشند با حضور در محتوای رسانه‌های اجتماعی و بهره‌گیری از توانمندیهای این رسانه‌ها، به معرفی قابلیتهای خود بپردازند.

رویكرد تبلیغاتی در رسانه‌های سنتی بر خرید توجه متمركز است. در این رسانه‌ها هدف اولیه جلب توجه بیشتر مخاطب است. این رویكرد در رسانه‌های اجتماعی تغییر یافته و به رویكرد تعامل با مخاطبان تبدیل شده است.

برای اینكه بتوانیم از رسانه‌های اجتماعی برای امور تبلیغاتی استفاده كنیم باید ابتدا رسانه‌های اجتماعی و كاركردهای آنها را بشناسیم و سپس انگیزه‌‌های مخاطبان را از حضور در رسانه‌های اجتماعی درك كنیم.

 

 //

 

 

ارسال شده در : 1392/2/12 - 05:49:17

این صفحه را برای یک دوست بفرستید.

با تشکر ! پيام شما ارسال شد

کليه حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به شرکت بیمه زارع مي باشد .